domingo, 1 de febrero de 2009

MENS SANA IN CORPORE SANO


“Mens sana in corpore sano” és una cita de Décimo Junio Juvenal. El sentit original d’aquesta cita és la necessitat d’un esperit equilibrat en un cos equilibrat. Malgrat que nosaltres agafem la cita com una mena de l’importància que té el fer exercici físic.

Tot açò ve a compte del sopar al qual vaig assistir el dissabte 31 de gener al Saló Alameda de Xàtiva organitzat pel club d’atletisme Los Ajos de Xàtiva i del qual jo forme part. El club celebrava la cloenda de la temporada 2008 i havia un obsequi per als quinze socis què més quilòmetres havien realitzat al llarg de tota la temporada.

Un servidor, amb molta modèstia havia quedat en el lloc tretzè amb 21 curses realitzades i 306 km realitzats i em van lliurar un trofeu, Però el més important és veure’t allí en els companys d’esforç i passar una estona molt agradable. L’acte va ser organitzat de forma quasi perfecta i amb la presència del regidor d’Esports de l’Ajuntament de Xàtiva, En Jorge Herrero.

També i molt modestament vull dir-vos les curses més importants que he realitzat al llarg del 2008: Marató de València, mitges maratons de Gandia, Algemesí, Paiporta, Sagunt, Xàtiva, Dènia, Canals, Alcasser i Almansa. Altres ja clàssiques com la nocturna de Manuel, la de Xeraco i com no, la meua de Barxeta, que val a dir que en aquesta edició va bordar la perfecció en quan a organització i participació.

Des d’ací un record per a tots els companys de los Ajos, sobretot a Vicent i Ramón que sempre que puguem “esprintem” en la meta. De Barxeta i en especial el meu “primo” Luís, Pepe, Artur i com no, el meu fill Ivan que aquest any vol debutar a la marató de València. I com no, del meu company de l’Institut de l’Olleria, el “súperatleta” de Cotes Blai.

En el fons crec què és un luxe el poder practicar aquest esport, en el qual quasi tan important com l’estat físic és l’estat psicològic de la persona.

No hay comentarios: